výroba podkov pro koně, obruče na loukoťová kola a různé další kovářské práce
Schlegl Alois I.
povoláním kolář
výroba všeho dřevěného od dřeváků po kočáry a žebřiňáky
Schlegl Alois II.
povoláním kolář / karosář (1917-1989)
za jeho života došlo k velkým změnám stavby automobilů, byl nucen se přeškolit z koláře, který vyráběl vozy celodřevěné, případně potažené plechem nebo jiným potahovým materiálem na výrobu automobilů s ocelovým rámem a výdřevou opět potaženou plechem nebo jiným materiálem
později se přestalo využívat jako nosný materiál karoserií dřevo a karoserie byly celé ocelové
s dalším vývojem se přestal používat i ocelový rám jehož nosnou funkci zastala karoserie od té doby nazývaná samonosná, rám se zachoval dnes už jen u terénních vozů
se stavbou karoserie souvisí i technologie oprav – dříve nutné znalosti z oboru dřevozpracování odpadly, ale nastoupily jiné
vyučil se v Karosárně LEITNER , složil mistrovské zkoušky a od otevření pracoval v servisu na Částkově ulici později přešel do servisu na LETNÉ
Schlegl Alois III.
povoláním karosář (narozen r. 1949)
po vyučení nastoupil do servisu v Částkově ulici později přešel do servisu na LETNÉ
od roku 1993 pracuje doma
nedošlo k tak bouřlivénu vývoji stavby karoserie, ale nastoupily jiné složitosti:
antikorozní ůprava karoserie – na dnešních vozech jsou zinkované plechy karoserie z obou stran
komplikace při svařování i při opravách a povrchových ůpravách
zpřesňování sériové výroby přináší vyšší náročnost při opravách díky stále menším mezerám mezi částmi karoserie
zvyšování bezpečnosti také zvyšuje náročnost oprav, neboť karoserie je stavěna stále pevněji a komplikovaněji
použití nových materiálů – z hlediska ochrany proti korozi, použití plastů
z hlediska snížení hmotnosti využití lehčích materiálů – plasty, hliník
Schlegl Alois IV.
původním povoláním mechanik a opravář pro plynová zařízení (narozen r. 1973)
později rekvalifikační kurs na autoelektrikáře a opraváře silničních vozidel